Frustration-Free Packaging maakt ‘verpakkingsnazies’ werkeloos

U kent ze wel die verpakkingen: CD’s, DVD’s en Blu-Rays met een plastic hoesje er om heen dat je alleen kan openen met een sleutel of aardappelschilmesje. Verpakkingen van keihard karton waar je je nagels op breekt en de allerergste: Scharen die een hard plastic verpakking worden verkocht DIE JE ALLEEN KAN OPENEN MET EEN SCHAAR (grrrrr).

99% Van de verpakkingen worden gemaakt door mensenhaters/verpakkingsnazies die een product zo belachelijk goed verpakken dat het uitpakken van een product al zo veel frustraties oplevert dat je al meteen spijt hebt dat je het product hebt gekocht en het het liefst meteen in de vuilnisbak dondert.

De grootste online winkel van Amerika, Amazon, heeft nu iets nieuws verzonnen dat een einde maakt aan al deze frustraties en ellende: Frustration-Free Packaging. Een ‘Frustratie Vrije Verpakking’ voldoet aan 3 belangrijke voorwaarden:
1.  Makkelijk te openen
2.  De verpakking is makkelijk recyclebaar
3.  Het product wordt verstuurd in die doos zonder ‘omdoos’  of extra verpakking.

Op dit moment heeft Amazon met 200 producenten die bij elkaar 70.000 producten maken een afspraak dat ze Frustration-Free Packaging kunnen leveren als de klant daar om vraagt.

Mensen er is eindelijk licht aan het eind van een lange, lange en zeer donkere tunnel. Hallelujah!

Share on:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *